تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار
سرخط خبرها

افزایش قیمت سیمان در بهای تمام‌شده ساخت‌و‌ساز تأثیرگذار است | بلوک پلی‌استایرن حدود ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است

  • کد خبر: ۱۳۷۹۲۴
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
  • ۱
افزایش قیمت سیمان در بهای تمام‌شده ساخت‌و‌ساز تأثیرگذار است | بلوک پلی‌استایرن حدود ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است
رئیس انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی گفت: از سوی کارخانجات ۳۵ درصد قیمت سیمان افزایش پیدا کرده است. به‌طور معمول سیمان در ساختمان‌های فلزی ۵ درصد قیمت تمام‌شده در هر متر‌مربع است.

به گزارش شهرارانیوز، رئیس کانون انبوه‌سازان کشور از افزایش قیمت سیمان از پاکتی ۵۰ هزار تومان به ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان خبر داده است و قیمت یونولیت هم از حدود ۷۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. محمد مرتضوی همچنین با اشاره به رکود در این بازار گفته است اگر قرار باشد سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار واحد مسکونی تولید کنیم که بیش از این دچار عقب‌ماندگی در پاسخگویی به تقاضا نشویم، رکود باعث می‌شود از این هدف دورتر شویم. هر سال‌ تعداد واحد‌های مسکونی مورد نیاز بیشتر از گذشته خواهد شد. حتی اگر به یک بازار قابل قبول در آینده دسترسی پیدا کنیم، خلأهایی که در شرایط رکود ایجاد شده، گاهی غیرقابل جبران است و برنامه‌های آتی را هم مختل می‌کند. قیمت نهاده‌های ساختمانی و خدمات مرتبط با بخش مسکن از جمله صدور مجوز‌ها و دستمزد‌ها با افزایش مواجه شده است؛ بنابراین رکود را نمی‌توان عاملی برای توقف یا کاهش قیمت مسکن تصور کنیم.

 نعمت الله ظریف، دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با تأیید افزایش قیمت سیمان و بلوک استایرن گفت: از سوی کارخانجات ۳۵ درصد قیمت سیمان افزایش پیدا کرده است. به‌طور معمول سیمان در ساختمان‌های فلزی ۵ درصد قیمت تمام‌شده درهر مترمربع است که مسلما بر مصالحی که از مشتقات سیمان در آن استفاده می‌شود، مثل بتن، بلوکه‌های سبک دانه تیغه‌بندی و... تأثیر می‌گذارد که حدود ۳ تا ۴ درصد در افزایش بهای تمام‌شده ساخت‌وساز اثر می‌گذارد.
وی تصریح کرد: همچنین طی دو ماه گذشته بلوک پلی‌استایرن حدود ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است که متری ۳۰۰ هزار تومان در قیمت تمام‌شده تأثیر گذاشته است و دلیل آن مشخص نیست. در شرایطی که تلاش برای افزایش ساخت‌وساز انجام می‌شود، این افزایش قیمت چندصد درصدی از سوی دولت توجیه ندارد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان گفت: سایر اقلام ساخت‌وساز فعلا از یک ریتم ثابت برخوردار است. باتوجه‌به اینکه قیمت برخی اقلام تأثیرگذار در بهای تمام‌شده مسکن به‌طور معمول در سال دو بار افزایش پیدا می‌کند، بهای تمام‌شده ساخت‌وساز شناور است.
به گفته ظریف، در طرح اقدام نهضت ملی مسکن نمی‌توان بهای تمام‌شده‌ای را در نظر گرفت و قیمت باید شناور باشد. بر همین اساس برای ۳ ماه اول سال ۴.۵ میلیون تومان که برای بهای تمام‌شده در نظر گرفتند که اکنون ۶ میلیون تومان تعیین شده است. اگر شاخصه‌های سال ۱۴۰۱ مشخص شود، این قیمت به ۷.۵ میلیون تومان در مترمربع می‌رسد. این شناوربودن قیمت برای انبوه‌سازان که ثبات قیمتی در اقلام ساخت‌وساز را تجربه نمی‌کنند، خوب است.
وی اضافه کرد: این طرح در استان در مرحله تحویل زمین و در برخی نقاط در مرحله گودبرداری است. در منطقه‌ای مثل مهرگان به‌دلیل اینکه عوارض زمین نسبت به منطقه‌ای مثل گلبهار بالاست، کار با کندی پیش می‌رود و در مرحله گودبرداری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی پاکی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
0
۳ ماه دیگر عید نوروز است طبق قانون ۴۳ ساله ۳۰ در صد حقوق کارگران و کارمندان اصافه می شود حتما کلیه مصالح ساختمانی هم گران می شود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->